02. Tenerife – Santa Cruz, San Andres, El Bailadero, Chamorga

Luni, 18 februarie 2008

Traseu: Puerto de la Cruz – Santa Cruz – San Andres(TF11) – Chamorga (TF123) – Puerto de la Cruz

Mergem la biroul de turism din Santa Cruz. Pentru a urca pe El Teide pana pe varf (3718 m) de unde te lasa telecabina (3500 m) este nevoie de un permis care se elibereaza la biroul de turism. Trebuie sa te prezinti personal acolo si sa specifici ziua si intervalul orar cand vrei sa urci (daca ai ghinion de vreme proasta poti urca in prima zi cu vreme buna care urmeaza). Adresa este Calle Emilio Calzadilla 5, Santa Cruz (in spatele pietei Spaniei). (http://www.telefericoteide.com/).

Ne plimbam pe stradute (sunt multe alei pietonale si piete).

In Santa Cruz, Tenerife

Dupa ce plecam din Santa Cruz mergem spre est inca 6 km pana in San Andres (un mic orasel cu case mici colorate si strazi inguste). Orasul mai este renumit pentru restaurantele cu peste. Am mancat la un restaurant din centrul orasului, intr-o piata mica cel mai bun peste de pe insula.

Din San Andres se poate continua spre plaja Teresitas (o plaja de 2 km cu nisip adus din Sahara). Noi urcam pe serpentine pe TF12 pana la El Bailadero 12 km

Pe TF12 din San Andres catre El Bailadero, Tenerife

Pe TF12 la El Bailadero, Tenerife

Se ajunge intr-un punct unde soseaua foarte ingusta urmeaza o creasta de munte si in stanga si dreapta se vede oceanul. (Imaginea din satelit cu drumul suspendat – http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=tenerife,+spain&ie=UTF8&t=h&ll=28.561984,-16.187539&spn=0.0294,0.036907&z=15&iwloc=addr).

Peisajul este spectaculos. Se poate cobori pe TF134 spre alte orasele mici pe malul oceanului (Taganana, Roque de las Bodegas, El Draguillo).

Pe TF12, la El Bailadero, vedere spre orasul Taganana, Tenerife

Pe TF12, la El Bailadero, vedere spre orasul San Andres, Tenerife

Noi am ales sa mergem mai departe pe TF123 spre Charmoga (12 km). Toata zona este plina de trasee de trekking (timp sa ai!). Din Charmoga se poate ajunge pe o poteca scurta si pe alocuri abrupta (2 km) la “Faro de Anaga”.

In orasul Charmoga, Tenerife

De la Charmoga spre Faro de Anaga, Tenerife

Din pacate gresim traseul (este o intersectie unde noi am facut stanga in loc de dreapta, nefiind nici un marcaj) si ajungem undeva pe o faleza cam la 600 de metri de unde se vede farul jos in departare. Si aici peisajul este spectaculos. Se vede o poteca care coboara pana la far, dar este tarziu si nu mai este mult pana se insereaza, asa ca ne intoarcem la masina.

Vedere spre Faro de Anaga, Tenerife

Pe TF12, la El Bailadero, vedere spre orasul Taganana, Tenerife

Pe TF12, intre El Bailadero si Las Mercedes, Tenerife

Pe drumul de intoarcere (TF12) ne mai oprim de cateva ori sa admiram peisajul. Sunt multe puncte de belvedere amenajate. Ne oprim la un punct de unde vedem El Teide cu soarele apunand in spatele lui si La Laguna jos in departare. Apoi continuam prin Las Mercedes si La Laguna spre Puerto de la Cruz.

Pe TF12, intre El Bailadero si Las Mercedes, pct de belvedere, vedere spre El Teide, Tenerife

Sfarsit partea 2

This entry was posted in Insulele Canare and tagged . Bookmark the permalink.