06. Tenerife – Vilaflor, Peisaje Lunar, El Teide

Sambata, 23 februarie 2008

Traseu: Costa Adeje – San Miguel – Vilaflor – Peisaje Lunar – El Teide Visitor Center (TF21) – SC de Tenerife (TF24, TF5) – Las Palmas – Maspalomas(GC1)

Plecam la 9 din Costa Adeje. Conducem putin pe autostrada apoi spre San Miguel si ne oprim putin in Vilaflor (altitudine 1400 m) la o cafeluta. Foarte aproape dupa ce iesim din oras este “Pino Gordo”, un pin imens de peste 40 de m inaltime.

Pinul renumit de langa orasul Vilaflor, Tenerife

De aici continuand pe serpentine ajungem intr-o mica parcare unde putem lasa masina si continuam pe jos spre “Peisajul lunar” (facem un circuit de 4h 30min pe o poteca foarte frumoasa pana la asa zisul peisaj lunar – niste stanci cu forme ciudate). Nu este soare dar nu ne pare rau pentru ca nu ne incalzim prea tare. Padurea are niste culori foarte frumoase.

Langa orasul Vilaflor, la intrarea in parcarea pentru “Peisajul Lunar”, Tenerife

Continuam pe TF21 spre El Teide la centrul de informatii turistice. Murim de foame asa ca dam cate 5 euro pt un sandvis. Zilele trecute a nins mult pe munte (in ziua cand ar fi tb sa urcam noi) si telecabina nu functioneaza.

Drum in Parcul National El Teide (TF38), Tenerife

In Parcul National El Teide pe TF21, Tenerife

In Parcul National El Teide pe TF24, Tenerife

Mergem mai departe pe TF24 (pe la observatorul astronomic). Peisajul este frumos, cerul senin. Trecem pe langa La Laguna si ne oprim in Santa Cruz de Tenerife de unde avem feribotul la ora 20:00 pentru insula Gran Canaria.

La ora 23:00 ajungem in Las Palmas de Gran Canaria. Cu ajutorul GPS-ului ajungem la hotel in Maspalomas. Din Las Palmas ajungem repede in Maspalomas pe autostrada (aproape 70 km). Ne cazam la hotel El Cardonal (cam 45 de minute de mers pe jos pana la plaja, sau autobuz special pt clienti chiar din fata hotelului).

Sambata, 1 martie 2008

Traseu: Puerto Rico – Las Palmas de Gran Canaria – Santa Cruz de Tenerife – La Orotava (TF21) – El Teide – Guia de Isora (TF38) – Adeje (TF82) – Santa Cruz de Tenerife (TF1) – Puerto de la Cruz (TF5)

La ora 8:00 ne imbarcam pe feribot si plecam inapoi spre Santa Cruz de Tenerife. La ora 11:00 ajungem in Santa Cruz. Vremea iar este superba asa ca ne gandim sa urcam cu telecabina pe El Teide. Uitand ca e sambata si ca este inchis biroul de turism al parcului national El Teide mergem acolo cu gandul de a obtine o autorizatie ca sa putem urca pana pe varf de unde ne lasa telecabina. Dar d-abia cand observam ca nu raspunde nimeni la interfon ne pica fisa :D.

Ne plimbam putin pe stradutele vechi din centru si apoi o luam spre El Teide. Iar serpentine.

Ajungem la telecabina, parcam masina intr-o parcare imensa amenajata langa telecabina si cumparam biletele. Telecabina face exact 8 minute pana sus (de la 2356 m pana la 3555 m) http://www.telefericoteide.com/. Traseul spre varf e inchis din cauza ca e putina zapada pe poteca. Stam vreo juma de ora acolo, admiram peisajul, apoi coboram. Cerul este senin, dar atmosfera nu e clara si nu se vede foarte departe.
(Imaginea din satelit capatul telecabinei si craterul – http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=tenerife,+spain&ie=UTF8&ll=28.269651,-16.641819&spn=0.00737,0.013497&t=h&z=17).

In Parcul National El Teide, la ~3500 m cu telecabina. Vedere spre varful El Teide, Tenerife

In Parcul National El Teide, la ~3500 m cu telecabina, Tenerife

In Parcul National El Teide, la ~3500 m cu telecabina,Tenerife

In Parcul National El Teide, Tenerife

Dupa ce coboram ne mai plimbam putin pe un mic traseu (sunt foarte multe trasee de trekking) din zona El Teide.

Drum in Parcul National El Teide (TF38), Tenerife

Din pacate mai avem de facut un ocol. In loc sa ne intoarcem direct in Puerto de la Cruz trebuie sa mergem pana-n Adeje ca mi-am uitat buletinul acolo.

Cand ajungem in Puerto de la Cruz avem iar probleme cu gasirea hotelului din cauza sensurilor unice, dar parcam masina undeva si o luam pe jos cu GPS-ul in mana. Ne cazam la hotel Tropical (chiar in centrul statiunii, in Piata Charco, la 5 minute de mers pe jos pana la ocean). E galagie mare acolo, dar pe la 12-1 lumea incepe sa se care si se linisteste atmosfera. Chiar sub balcon sunt cateva terase de restaurante pline de clienti galagiosi.

Sfarsit partea 6

This entry was posted in Insulele Canare and tagged . Bookmark the permalink.