10. Lacul Hovsgol si granita cu Rusia

map_07_Hovsgol_Suhbaatar_800px

Ziua 25, Miercuri, 7 august 2013

Ne luam la revedere de la familia care ne-a gazduit cu foarte multa ospitalitate si plecam mai departe. Stabilim ca punct de intalnire orasul Moron, unde vom manca de pranz. Pana acolo sunt 160 km cu multe pasuri.

In the North of Mongolia

Credinta lor spune ca atunci cand vad un ovoo il inconjoara de 3 ori ca sa le mearga bine. Unii arunca pietricele. Am vazut aici o familie care a inconjurat cu masina acest ovoo, apoi a urcat pe dealul din fotografia de mai sus. Doar traim intr-o lume moderna!

Ovoo, in the North of Mongolia

Mai am un pic si ajung la Moron

In the North of Mongolia, near Moron

In Moron opresc undeva sa-mi verific telefonul. Am sms de la Bogdan si Andrei care ma asteapta la un restaurant sa mancam de pranz.

Dupa masa punem benzina, intind lantul si completez cu ulei la motor. Apoi plecam spre Lacul Hovsgol. Pana la primul oras, care este la baza lacului, sunt 100 km de drum cu asfalt.

From Moron to Hovsgol, in the North of Mongolia

Dupa ce se termina asfaltul mai sunt 30 km de drum fara asfalt, dar in stare foarte buna, pana la tabara de iurte Toilogt. Aici ni s-a recomandat sa venim. Dar nu mai au locuri si e mai bine, pentru ca e foarte scump.

Mai mergem vreo 8 km si gasim o tabara de iurte unde ne cazam. Din pacate am ajuns prea tarziu si bucataria e inchisa. Nici bere nu se vinde pentru ca azi e miercuri. Cunoastem aici un american, profesor universitar in Boston si muzician, pe nume Brad –  http://www.bradfordgleim.com/. A venit cu un prieten care e casatorit cu o femeie din Mongolia si e in vizita la familia ei.

Ziua 26, Joi, 8 August 2013

Ziua incepe bine, e soare. Facem cateva fotografii prin tabara.

Lake Hovsgol, in the North of Mongolia

Apoi mergem intr-o plimbare pana la tabara Toilogt sa vedem ce e pe acolo. Au un restaurant unde mancam ceva, apoi facem o excursie cu vaporul pe malul celalalt al lacului unde e o familie de crescatori de reni.

Tabara Toilogt vazuta de pe vapor

Toilogt yurt camp, Lake Hovsgol, in the North of Mongolia

Am ajuns pe malul celalalt

Lake Hovsgol, in the North of Mongolia

Imi pare rau pentru reni. Renii traiesc bine in satele de altitudine din vestul lacului, dar cateva familii coboara cu ei in fiecare vara pentru turisti.

Ne intoarcem la noi la iurte si ne relaxam

Ziua 27, Vineri, 9 August 2013

Bogdan cu Andrei pleaca la o plimbare cu calul. Eu stau si citesc si apoi ma culc. Se intorc si ei mai devreme decat credeau si mi se alatura la somn.

Lake Hovsgol, in the North of Mongolia

Plecam dupa amiaza de aici si ne oprim la un hotel din Moron. Fiind foarte infometati, seara exageram putin (mai mult) cu mancarea.

Ziua 28, Sambata, 10 August 2013

Plecam din Moron spre granita. Din cauza ploii care transforma drumurile in chestii alunecoase, traseul de azi e cel mai greu. Drumul este in curs de asfaltare, dar nu se poate merge peste tot pe partile in constructie.

In the North of Mongolia

Ne intalnim de cateva ori pe traseu.

Ultimul rau pe care il traversam in Mongolia

Am scapat de noroaie. De aici pana la granita este numai asfalt. Pana la primul oras unde putem dormi mai sunt 70 km. Se insereaza dar nu avem ce face decat sa-i dam inainte.

In the North of Mongolia

Ne oprim in Bulgan. Nu mai sunt locuri la hotelul central si exact langa e cea mai bomba cazare intalnita pana acum in Mongolia. Cand ne vede gazda plini de noroi ne aduce un lighean cu apa si un burete sa ne curatam.

Ziua 29, Duminica, 11 August 2013

Plec primul ca sa iau avans. Merg aproape fara oprire. Langa Darkhan se vinde peste afumat.  Opresc si eu sa iau unul, este delicios. Urmatoarea oprire este direct la Suhbaatar. Chiar inainte de intrarea in oras este o benzinarie unde opresc si il sun pe ofiterul de granita din Olgii sa ii zic ca am ajuns si vreau sa vand motorul. Da el un telefon si in curand apare o femeie, si ea ofiter de granita aici in Suhbaatar. Eu cre 100 euro, ea imi da 100$. Dupa ce batem palma ma duce la un  hotel unde ma cazez si ii astept pe baieti. Ei mai intarzie pentru ca s-au oprit sa isi schimbe Andrei rulmentii de la roata fata.

Morti de foame mergem sa cautam de mancare.

Suhbaatar, Mongolia

Gasim o terasa foarte aratoasa, unde ca de obicei, comandam muuuult mai mult decat putem manca. Am avut ceva dificultati sa adorm din cauza marimii burtii 🙂

Ziua 30, Luni, 12 August 2013

De azi sunt pasager la Bogdan. Vama o trecem destul de repede.

Suhbaatar, Mongolia

Destinatia zilei este azi Ulan Ude.

This entry was posted in motocicleta, Siberia and tagged . Bookmark the permalink.