1. De la Amman la Aqaba

Luni, 8 ianuarie 2007

Pe la 2:30 aterizeaza avionul in Amman. De aici luam un taxi spre hotelul nostru (20 JD). Stam la hotel Caravan (hotelul este la 3 minute de statia Abdali si 15 minute de mers pe jos de centrul orasului).

Dimineata iesim la plimbare. Orasul e cam urat dar are farmecul lui. Imi place foarte mult. Pe strada e destul de multa lume si masinile circula haotic. Ne plimbam linistiti pe unde vrem. Nu are nimeni treaba cu noi.

Amman-ul este mentionat in Biblie sub numele de Rabbath Ammon. Orasul s-a dezvoltat mult sub dominatia romana. Acum are aproximativ 1 milion de locuitori.

Moscheea Malik Abdallah (chiar langa hotelul Caravan). De aici plecam pe jos spre centrul orasului.

Ajungem in centru si apoi mergem la citadela de pe cel mai inalt deal din Amman (ruinele vechiului oras roman).
Pe cel mai inalt deal din Amman sunt Ruinele vechiului oras roman. Vedere de pe deal spre Moscheea Abu Darwish

Vedere de pe deal spre Teatrul Roman

Ruinele romane

De aici luam un taxi spre statia de autobuze Abdali, de unde luam un microbuz spre Jerash.

In statia de autobuze Abdali

Ajungem in Jerash in jur de ora 15:00. Situl este destul de mare (orasul a fost construit de catre romani in jurul anului 70 AD).

La intoarcere luam tot un microbuz. Cand ajungem in Amman si platesc transportul, soferul imi face cadou niste matanii. Ne simtim excelent si ne gandim ca suntem d-abia in prima zi si mai avem multe lucruri de vazut.

Marti, 9 ianuarie 2007

Inchiriem o masina de la agentia “Rent a Reliable Car” pentru 90 JD / 4 zile cu drop off la aeroport. Ne aduc un Peugeot 307 cu cutie automata. Cu ajutorul unei schite facute de patronul hotelului reusim sa iesim din Amman spre Madaba.

Orasul este mentionat in Biblie sub numele de Mebda. Orasul a fost atacat si distrus aproximativ in secolul 10 BC de Aramaeni si Amoniti dar a fost reconstruit destul de curand. 2/3 din locuitorii orasului sunt musulmani si restul crestini.

Biserica greaca-ortodoxa St. George este construita pe vremea lui Justinian si aici se afla o harta din mozaic realizata in anul 560 AD unde se pot recunoaste Palestina, Ierusalimul, Bethlehem, Jerico, raul Iordan, Lacul Tiberias si Marea Moarta.

Biserica greaca-ortodoxa St. George

Dupa ce vedem vestitul mosaic ne indreptam spre Muntele Nebo (9 km) unde se spune ca a urcat Moise ca sa vada taramul fagaduintei. La poarta dam de un ghid iordanian care … surpriza, vorbeste romaneste. Aflam ca este casatorit cu o romanca cu care are 2 copii.

“Go up unto … Mount Nebo in Moab, across from Jericho, and view Canaan, the land I am giving the Israelites as their own possession. There on the mountain that you have climb you will die” (Deuteronomy 32:49-50)

Cum mai era mai mult de jumatate de ora pana la apus ne gandim ca ar fi frumos sa-l prindem la Marea Moarta. Asa ca ne suim in masina si o luam spre mare… dar nu ajungem la timp. Oricum suntem foarte incantati de peisajele minunate pe care le vedem. Soseaua taie muntii in serpentine pana spre malul marii.

Seara mancam la un fast food la colt de strada. Ne indopam ca lumea destul de ieftin. Si am noroc: langa hotel este un magazin de bauturi alcoolice (destul de rar pe acolo) si imi cumpar o bere :). Stam la hotel Mariam.

Miercuri, 10 ianuarie 2007

Azi vrem sa ajungem in Aqaba (avem de mers vreo 300 km din Madaba).

Asa traiesc oamenii in multe zone in Iordania

Primul obiectiv turistic este locul unde a fost botezat Isus (Bethany Beyond the Jordan). Vedem pe unde a trecut candva raul Iordan. Acolo ne spune ghidul ca a fost botezat Isus de catre Ioan. Ajungem si langa raul Iordan care acum este foarte ingust din cauza ca este captat in mare parte pentru irigatii.

Pe aici trecea raul Iordan pe vremuri.

raul Iordan acum

Urmatoarea oprire o facem la Marea Moarta. Eu fac o baie. Apa este foarte sarata si ma tine la suprafata fara sa misc un deget. Femeile iordaniene nu fac baie in mare. Stau numai pe malul marii si se uita; cel mult intra cu picioarele in apa.

Dupa vreo 2 ore de stat la plaja plecam spre Aqaba pe o sosea care merge pe faleza (“Dead Sea Highway”).

“Dead Sea Highway” (drumul ce merge pe faleza)

La un moment dat, uitandu-se pe harta, ii vine Ancai o idee mareata. Sa ne abatem pana la castelul Al Karak. Zis si facut. Mergem iar prin munti arizi, pe serpentine.

in drum spre castelul Al Karak. Drumul traverseaza iar muntii.

Castelul este pe un deal de unde se vede orasul Karak (mentionat in Biblie sub numele de Kir, Kir Moab sau Kir Heres). A fost construit de Cruciati si este un loc de legenda in bataliile dintre Cruciati si armatele musulmane ale lui Saladin. Este plasat pe ruta pe unde calatoreau caravanele din Egipt in Siria pe vremuri.

Daca tot am ajuns in orasul Karak ne vine ideea sa mergem in Aqaba pe “King’s Highway” ca sa nu ne mai intoarcem pe “Dead Sea Highway”. Dupa ce punem benzina la o statie obscura (nu stia nimeni engleza, dar reusim sa ne intelegem si platim cu $ si primim restul in dinari. Oamenii sunt foarte corecti si nu luam nici o teapa) intru intr-un magazin plin cu arabi si incerc sa cer indicatii despre directia pe care trebuie s-o urmam. Dupa ce mai bajbaim noi putin pe acolo ajungem la concluzia ca drumul stiut e cel mai scurt si ne intoarcem spre Marea Rosie.

Ajungem pe seara in Aqaba si gasim un hotel aproape de malul marii. Chiar langa hotel e un fast food de unde ne luam saorma. Dupa ce mancam mergem sa ne plimbam spre malul marii. E putin racoare, dar nu e frig.

Joi, 11 ianuarie 1007

Inainte de a pleca din Aqaba ne zicem ca ar fi bine sa facem o baie in Marea Rosie. Dar nu mai avem timp si pentru asta. Facem totusi o mini croaziera pe mare (30 de minute) sa vedem corali.

Apa este foarte limpede si are o culoare foarte frumoasa.

Pe malul marii sunt niste barbati care prajesc peste la gratar. Cand ne vad venind ne ofera peste. Gustam toti 3. Unul dintre ei se suie cu noi in barca cu un peste intreg din care imi da jumate. Sunt foarte vesel si il manac tot (e delicios).

Vedere de la hotel

Plecam mai departe spre Wadi Rum.

This entry was posted in Iordania and tagged . Bookmark the permalink.