08. Gran Canaria – Puerto de Mogan, San Nicolas, Puerto de las Nieves, Las Palmas, Guayadeque, Aguimes, Roque Nublo

Miercuri, 27 februarie 2008

Traseu: Maspalomas – Puerto de Mogan (GC500) – Mogan (GC200) – San Nicolas – Playa San Nicolas – Agaete (GC200) – Puerto de las Nieves – Telde (GC2, GC1) – Maspalomas (GC1)

Prima oprire: Puerto de Mogan (http://www.puerto-de-mogan.com/) pentru o excursie cu submarinul galben. Este interesant, dar mai mult pentru copii (si cam scump pt ce am vazut).

Submarinul galben, Puerto de Mogan, Gran Canaria

Dupa excursia cu submarinul ne suim in masina si o luam spre nord. Trecem de Mogan, San Nicolas si ne abatem putin de la drum sa mergem pe plaja San Nicolas. Bate vantul in rafale puternice. Peisajul este foarte frumos.

Plaja San Nicolas, Gran Canaria

Portul San Nicolas, Gran Canaria

Continuam drumul urcand iar pe serpentine si ne mai oprim la un punct de belvedere Mirador del Balcon. Este un balcon facut la cateva sute de metri deasupra oceanului. Se vad valurile lovind stancile jos de tot. Bate vantul tare dar este foarte frumos.

(Imaginea din satelit cu balconul – http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=gran+canaria&sll=40.463667,-3.74922&sspn=26.006954,37.792969&ie=UTF8&ll=28.01992,-15.787075&spn=0.003694,0.006748&t=h&z=18).

Punctul de belverede “Mirador del Balcon”, Gran Canaria

Vedere de la “Mirador del Balcon”, Gran Canaria

Urmatoarea oprire este in Puerto de las Nieves (un oras port cu case albe situat pe malul oceanului). Locul este foarte frumos. Stam la un restaurant pe malul oceanului si mancam peste. Nu stiu ce peste am luat, dar era foarte tare, parca mancam carne de vaca.

Puerto de las Nieves, Gran Canaria

Joi, 28 februarie 2008

Traseu: Las Palmas (Vegueta) (GC1) – Aguimes (GC100) – Guayadeque – Aguimes – Maspalomas

Nu trebuie ratate Vegueta, cartierul vechi din Las Palmas si Triana, celebra strada pietonala plina de magazine. Cel mai important obiectiv din cartierul vechi este Casa de Colon. Se spune ca aici a stat Christopher Columbus intr-o pauza in 1492. A fost reconstruita in 1777. Din 1952 casa a devenit muzeu.

Mai vizitam catedrala Santa Ana. Constructia la aceasta catedrala a durat 400 de ani (incepand din 1497).

Cartierul Vegueta, Las Palmas, Gran Canaria

Casa de Colon, Las Palmas, Gran Canaria

In fata catedralei Sf. Ana, Cartierul Vegueta, Las Palmas, Gran Canaria

Catedrala Sfanta Ana, Cartierul Vegueta, Gran Canaria

Intre cartierul vechi si strada Triana, Las Palmas, Gran Canaria

Dupa Las Palmas ne indreptam direct spre Aguimes unde mai pe seara avem intalnire cu Moises (un baiat din Gran Canaria cu care am intrat in legatura pe net http://http://numis.coconia.net/). Pana atunci mergem cativa kilometri pe valea Guayadeque unde este un sat cu case sapate in stanca.

Valea Guayadeque, Gran Canaria

Ne intoarcem in Aguimes, un orasel vechi cu strazi inguste si case foarte frumoase. In centru este piata Rosario, plina de vegetatie si biserica neo-clasica San Sebastian. Biserica San Sebastian a fost construita intre 1796 si 1808.

Aguimes, Gran Canaria

Dupa ce vizitam Aguimes mergem iar spre Guayadeque unde sunt niste restaurante in stanca. Noi mancam la restaurantul nr 2. Mancam pe cinste in stil traditional.

Joi, 29 februarie 2008

Traseu: Maspalomas – Puerto Rico – Mogan – Ayacata (GC605) – Roque Nublo (GC600) – Fataga (GC60) – Maspalomas – Puerto Rico (GC1)

Plecam din Maspalomas si ne cazam in Puerto Rico pentru ultima noapte pe insula Gran Canaria. Ne cazam la hotel Carlota (vreo 10 minute de mers pe jos pana in centru).
Deoarece vremea este excelenta mergem inca o data spre Roque Nublo. O luam pe alt drum de data asta, drum care trece pe langa un lac. Din Puerto Rico o luam spre Mogan si apoi urcam iar pe serpentine spre varful muntelui. Peisajul este foarte frumos, afara e foarte cald. Ajungem in parcare la Roque Nublo (de data asta parcarea este plina de masini). De acolo facem un traseu in bucla in jurul „Roque Nublo”. Vremea este superba, lumina pica excelent, peisajul este frumos. In doua ore ne intoarcem la masina.

(Imaginea din satelit cu Roque Nublo si parcarea – http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=gran+canaria&sll=40.463667,-3.74922&sspn=26.006954,37.792969&ie=UTF8&ll=27.969654,-15.611444&spn=0.014782,0.026994&t=h&z=16).

Pe GC605, spre Ayacata, Gran Canaria

Sfarsit

This entry was posted in Insulele Canare and tagged . Bookmark the permalink.