03. Din Samara pana la Barnaul

23 iulie 2010

Suna ceasul la 10. Cu greu reusesc sa ma dau jos din pat. Dar merita, avem mic dejun inclus, bufet suedez. De vis.

Batem recordul la plecari tarzii. La 13:30 iesim din hotel. Se circula bara la bara si orasul e imens. Punem benzina de la o statie din oras.
Motorul lui Radu se supraincinge si se opreste. Trebuie sa asteptam pe marginea soselei vreo 20 minute sa se mai raceasca. Dupa 2 ore reusim sa iesim din oras.

Asfaltul este valurit rau. Pauza pentru reglarea suspensiilor fata la 990-uri. Trebuie intarite un pic.

Seara tragem iar pe marginea drumului la un motel. Cautam ceva cu parcare pazita pentru motociclete. In fata motelului sunt niste masini destul de vechi in vitrina.

24 iulie 2010

Caldura mare, multe pauze pentru hidratare.

Ne apropiem de muntii Ural. Peisajul se schimba, apar paduri si lacuri. Urcam pe la vreo 800 m. Parca sunt mai putine tiruri decat de obicei.

Pe la ora 6 oprim sa luam masa de pranz.

In micul bazar din zona se vand de toate.

O mica pauza foto, ne asalteaza tantarii

Pe la 9 seara gasim o cazare la o bomba pe marginea drumului. De fapt este ora 22:00, dar noi inca nu stim. Ne ducem bagajele si ne apucam sa curatam lanturile. Operatiunea este destul de rapida pentru ca suntem multi. Eu nu am cric central, dar cu inca 2 baieti se rezolva.

25 iulie 2010

Noi punem ceasul sa sune la 8:30 (inca nu aflasem ca s-a dat ora inainte, este de fapt 9:30).

Incep sa apara paduri de mesteceni cu palcuri de copaci fara crengi.

Pe masura ce inaintam spre Barnaul, peisajul devine si mai misto, multe lacuri, palcuri de copaci. Nici o asezare cat vezi cu ochii.

Pauza la benzinarie. D-abia acum aflam ca s-a dat ceasul cu o ora inainte in ziua anterioara (vrem sa luam ceva de la un magazinul din benzinarie, care se inchide la 8, si nu stim de ce este inchis).

Sunt multi nori pe cer, dar exact la orizont unde apune soarele este liber. Dupa apusul soarelui ne impartim in 2 echipe. Eu cu Bogdan mergem sa cautam un loc de cort, iar Radu cu Robert merg pana in urmatorul sat sa ia niste beri si ceva benzina. Intram pe un drum secundar si dupa cativa kilometri gasim un loc la marginea padurii. Incepe sa bata vantul tare, tuna, fulgera, da cativa stropi, dar dupa 20 minute trece.

26 iulie 2010

De acum e un pic mai liber. Dar a inceput sa bata un vant turbat din nord (lateral stanga). D-abia merg cu vreo 90 ca ma ia vantul de pe sosea.

Pauza. Tragem motoarele pe partea stanga a soselei pentru ca acolo e inclinat astfel incat sa putem pune motoarele pe cric. Nu observam ca exact in locul unde ne oprim incepe linia continua (inexplicabila aceasta linie, pentru ca drumul este drept cat vezi cu ochii).

Ne invartim noi ceva pe acolo dar tot nu observam linia continua, si cand plecam, o taiem.

La distanta destul de mare dupa ce plecam ne opreste garcea. Eu cu Robert eram primii la o mica distanta de Bogdan si Radu, asa ca ii opreste numai pe ei. Dupa ce le cere pasapoartele le explica prin tot felul de semne ca au incalcat linia continua. Le cere 200$. Nesimtit rau de tot garcea asta. Toti de pana acum au cerut si ei cate 20-30$. Nu reusesc s-o scoata la capat si dau 100$…

Pe la 7 seara ne oprim sa mancam. Aflam ca de fapt este ora 8, asa ca ne hotaram sa ramanem si peste noapte.

Dupa ce mancam apare un grup de 5 motociclisti din Sankt Petersburg. Plecati de pe 17 iulie de acasa, cu destinatia Magadan (spre deosebire de noi nu merg prin Mongolia si nu prea au restrictii de intoarcere acasa). Vorbind cu ei aflam ca au dat si ei spaga pentru linia aia continua, dar ei au scapat cu 1000 ruble.

27 iulie 2010

Plecam pe la 11 din hotel. Ne punem in cap sa ajungem la Barnaul. Noua ne ies la calcule vreo 700 km, dar de fapt sunt peste 900. Suntem undeva inainte de Omsk.

Baietii chiar au ajuns la Magadan si apoi au trecut in Peninsula Kamceatka http://www.motoprobeg.spb.ru.

La vantul nebun din ziua anterioara se adauga si frigul. Dimineata e soare, dar dupa pranz se innoreaza. Sunt cam 13 grade. Imi pun si costumul de ploaie peste costumul moto ca sa-mi tina un pic mai cald.

Ne oprim sa mancam de pranz la un impinge tava in camp. Deja am facut 600 km.

Mai oprim pe la 9 seara la un fast food sa luam un ceai. Apoi incepe sa ploua marunt. Ajungem in Barnaul pe la 4 dimineata. Incercam fara succes sa gasim hotelul unde ne facusem rezervare (Hotel Nika). Pana la urma apelam la un taximetrist. Asa ca la 5 ajungem in pat.

This entry was posted in Mongolia, motocicleta and tagged . Bookmark the permalink.