Dupa cum ziceam, avem noroc pentru ca intram in curtea de la Oasis Cafe exact cand incepe sa ploua torential. Nu mai sunt locuri la camere, dar au locuri la iurte. Rezervam o iurta si mergem in sala de mese. E prea tarziu pentru macare gatita, dar au sandvisuri. Si bineinteles bere.
E plin de lume. Tot felul de calatori, pe motocicleta, cu jeepul, cu atv-ul.
Pe la 11 seara apar si Bogdan cu Robert.
Cam ce oameni erau la Oasis:
– Paul si Dean, 2 frati din Australia, pe Ktm 950 Enduro – http://www.donkeyandthemule.com.au/ si-au inceput calatoria din Africa de Sud si merg spre Magadan
– Barton, un american, pt Ktm 640 Adventure
– o familie cu 2 copii, din UK, cu 1 Land Rover – http://www.overlandwithkids.com/
– 1 Land Rover din Olanda
– o familie de englezi care traieste in Franta, cu Land Rover
– 2 ATV-uri din Olanda
– 1 tipa din Franta care calatoreste singura spre Japonia – http://www.backtojapan.fr
– 2 familii de nemti (astia au aparut dupa cateva zile) venite cu 2 camioane de pompieri foarte vechi, transformate http://wirziehenab.wordpress.com/
18 august 2010
Ne trezim in jur de 8 dimineata. Afara ploua si s-a anuntat ploaie toata ziua. Intram in vorba cu lumea din curte; constat inca o data ca cei mai multi sunt plecati in vacante de minim 6 luni
Dupa amiaza iesim in oras. Piata centrala este Suhbatar. Cica se tin si concerte rock (printre altele) aici. E spatiu imens. Cateva cladiri de birouri inalte inconjoara piata. Cum te departezi un pic de centru dai de maghernite. Totul este dezorganizat si traficul este haotic. Dar functioneaza “autostopul” in oras. Costa (nu sunt sigur daca imi aduc bine aminte) 1000 tgd / km (aprox 0.8$). Este si un mall pe care-l vizitam. La ultimul etaj este un magazin de suveniruri.
A doua zi ne trezim tot in jur de 8 si se pare ca avem o pisica in vizita
Dupa masa de dimineata pornim la plimbare prin oras. Intai mergem intr-un targ imens, ceva gen Europa, dar cu de toate (Este exact in stanga pietei de masini). Cautam suveniruri, dar nu gasim decat niste bijuterii vechi de argint. Bune si alea.
Dupa amiaza o petrecem in curte la Oasis Cafe socializand cu ceilalti calatori. Primim si raspuns de la Pan Europa – http://www.pan-europa.de/ (o companie din Germania care se ocupa cu expediere motociclete), ne costa aproximativ 1000 euro / motocicleta transportul la container pana in Romania.
Robert cu Radu se hotarasc sa plece pe motociclete inapoi in Romania, cu o incercare in Irkutsk de a se urca in tren cu tot cu motociclete, pana in Moscova. Nefiind siguri de aceasta reusita nu prea pot risca pentru ca am termen sa ajung inapoi la serviciu, asa ca raman cu Bogdan in UB, urmand sa luam avionul.
20 august 2011
La prima ora cand ne trezim masuram motocicletele ca sa dam comanda de cutii. Radu cu Robert plecasera de la 6 spre Irkutsk.
Dupa o vizita la Tushin (compania care se ocupa de freight forwarding) si o masa in oras ne intoarcem la Oasis sa ne facem bagajul. Avem un plan: plecam 3 zile spre Est, la Batshireet. La 18:30 cand vrem sa iesim din curte dam nas in nas cu niste familii de nemti venite cu camionul de pompieri.
intre timp, cititi povestea despre Batshireet aici
pe 22 seara ne intoarcem la Oasis. Cum intram ne inconjoara niste italieni care se uita admirativ la motocicleta lui Bogdan. Unu din ei ne spune ca are si el acasa un Ktm 950 dar cand e vorba de mers la drum lung pleaca pe Bmw R100.
23 august 2010
Pe viza scrie 25 iulie – 24 august si ne gandim ca expira pe 24. Mergem la oficiul de imigrari (langa aeroport) si acolo ne zic ca de fapt viza e valabila 30 de zile de la intrarea in Mongolia. Am venit degeaba mai devreme cu o zi de la Batshireet.
Mancam ceva pe strada, ne mai plimbam un pic. Vizitam palatul de iarna al lui Bogd Khan.
Mongol Rally Finish Line
Seara sunt gata cutiile. Pe la 8 seara ne apucam de inghesuit motoarele in cutii. Ne ia vreo 3 ore. Ne ajuta si gardianul de la Oasis.
24 august 2010
Dimineata sunam la Tushin. Nu stiu sigur daca pot veni azi sa ridice motocicletele, dar pana la urma apar dupa amiaza si le iau. Asa ca mergem sa schimbam biletul de avion, sa plecam cu o zi mai devreme.
Seara vizitam manastirea Gandan. In zona manastirii este si un magazin de harti unde gasim o harta locala cu drumurile din Mongolia.
A doua zi, la 7:35 decoleaza avionul spre Moscova. In aeroport gasesc un atlas rutier cu Mongolia, pe care-l cumpar. Mergem spre casa si deja visam la urmatoarea calatorie pe motociclete 🙂
Bob
One Response to 12. Prin Ulanbator