Caucaz 2003 – Partea 2 – prin Moscova si Sankt Petersburg

12 august 2003

se apropie ora 13 si noi ne pregatim sa ne dam jos din tren. Dar de fapt nu ne uitasem bine pe bilet, mai avem de asteptat o zi pana sa ajungem in Moscova.

13 august 2003

Un pic inainte de pranz ajungem in Moscova. Luam si bilete la trenul de seara pentru Sankt Petersburg.

Pana diseara mai e, asa ca mergem sa vedem si noi renumita Piata Rosie. Piata e inchisa cu un gard, dar ne putem plimba pe margini.

In imagine este mausoleul Lenin (http://en.wikipedia.org/wiki/Lenin%27s_Mausoleum). Am avut si  noi in intentie sa intram. Era o coada enorma si auzisem ca este ultimul an in care se mai poate taica Lenin pentru ca urmeaza sa fie mutat in alta parte.

In Moscova foarte multa lume bea bere pe strada. Multi lasa sticlele exact unde le termina. Sunt unii care vand bere pe strada din cosuri si tot ei si strang sticlele goale.

Seara tarziu mergem in gara. Trenul nostru este dupa miezul noptii. Tot asteptand noi sa anunte trenul, si tot vazand ca nu il anunta, mergem la casa sa intrebam de tren. Aflam ca de fapt este din alta gara (cand am luat biletele probabil ca doamna de la casa ne-a spus ca trenul e din alta gara, dar cine a inteles ce a zis?). Asa ca luam un taxi care a profitat de disperarea noastra si ne-a fcerut mai mult decat normal. Totul e bine cand se termina cu bine, prindem trenul cu cateva minute inainte sa plece si ne instalam confortabil la cuseta.

14 august 2003

Gasim un hotel Sindbad la care ne cazam si plecam sa vizitam orasul. Prima vizita este la fortareata Peter si Paul de pe insula Vasilyevsky

Raul Neva

Vedere din turnul catedralei Sf. Isaac spre piata cu acelasi nume; statuia lui Nicholas I si in spate palatul Marinsky.

Statuia lui Nikolas I din Piata Sf. Isaac

Catedrala Sf. Isaac

Catedrala Reinvierii (Voskresenia Khristova)

Pe la 10 seara incepe sa iasa lumea si orasul prinde viata. Se intuneca complet pe la 11. Cineva ne spune ca in Rusia berea e ca sucul si din cauza asta sunt atatia care beau bere pe strada. Cica vodca e alcool.

15 august 2003

Mergem sa vizitam gradinile Palatului de vara Peterhof. E un drum scurt cu autobuzul.

In parc in Sankt Petersburg

Spre seara mai facem o plimbare cu barca pe canale. Merita. Mai avem timp si de plimbare, pentru ca trenul inapoi spre Moscova e la miezul noptii.

16 august 2003

Ajungem iar in Moscova. Luam intai biletele pentru intoarcerea acasa si apoi mergem iar sa vizitam centrul Moscovei.

Teatrul Bolshoi

Seara in gradinile Alexandrovsky

Trenul este la ora 23:00.

18 august 2003

Ajungem acasa

This entry was posted in Rusia. Bookmark the permalink.