Alaska 2007 – Partea 2 – Plimbare prin Alaska

28 mai 2007

Asteptand sa se faca vremea buna pentru munte, ne plimbam prin Talkeetna, un orasel foarte pitoresc.

15 iunie 2007

Traseu: Talkeetna

Dupa ce am coborat de pe munte ne-am cazat la hostel Talkeetna si am sarbatorit/petrecut pana spre dimineata.

La ora 11:45 vine cineva la noi sa ne trezeasca sa ne spuna ca trebuie eliberata camera pana la ora 12:00. Ne-a picat cerul in cap ! E adevarat ca noi nu le-am spus ca vrem sa stam mai multe nopti. Ne-am luat catrafusele si ne-am montat cortul in curtea hostelului. Avem acces la toate facilitatile hostelului, inclusiv calculatorul cu internet. Este zi de organizat bagajele. Pe la ora 17:00 cand terminam treaba iesim in oras sa mancam. Mergem la Beer Garden si luam o Pizza Mare, dar nu ne ajunge la toti 3, asa ca suntem nevoiti sa mai comandam ceva.

16 iunie 2007

Traseu: Talkeetna, plimbare cu bicicleta in imprejurimi

Inchiriem biciclete chiar din centru. Mergem intai pe un traseu spre padure. E plin de proprietati private. De pranz ne intoarcem in oras sa mancam. Dupa masa mergem cu bicicletele pe sosea pana ajungem la un lac foarte frumos.

Seara il astept pe Matei care vine din Anchorage cu o masina inchiriata in care ne vom petrece urmatoarele 8 zile.

Mergem sa mancam la West Rib. Eu nu ma satur cu portia pe care mi-o aduce si mai iau una. Am mult de recuperat. La ora 24:00 ne bagam la culcare in cort. Afara e lumina si nu prea avem somn in noi.

17 iunie 2007

Traseu: Talkeetna – Denali National Park

Plecam destul de tarziu din Talkeetna, pe la 12:30. Oprim din loc in loc pentru poze. Ajungem pe la ora 18:00 la punctul de informare turistica al parcului national Denali. Nu mai sunt locuri in campingul de la Wonder Lake dar avem posibilitatea sa mergem cu cortul si sa-l punem intr-o zona de langa Wonder Lake, in salbaticie. Ni se face un instructaj sa stim cum sa ne purtam in caz ca intalnim ursi. Ne dau o cutie „bear proof” in care trebuie sa punem mancarea si cutia trebuie pusa la distanta de 100 m de cort. De asemenea trebuie ca locul unde punem cortul sa nu fie vizibil din sosea (este un drum pietruit pe care se poate ajunge acolo cu autobuzul parcului).

Seara incepe sa ploua. Montam cortul in campingul de la intrarea in parc (Riley Creek Camping). Masa de seara o luam la un Subway din apropiere.

18 iunie 2007

Traseu: Denali National Park Riley Creek Camping – Wonder Lake

Autobuzul catre Wonder Lake pleaca la ora 7:00. Imi pun ceasul sa sune la ora 5:30 dar nu suna. La 6:35 ne trezeste Fane (pe mine si pe Matei) si in foarte mare graba strangem cortul. Ploua incet si e nor.

Dupa cateva ore in autobuz ajungem la Wonder Lake. Cum ne dam jos din autobuz sar pe noi o mie de tantari. Ne dam repede cu solutie antitantari si ne punem pe cap o palarie cu plasa. E mai ceva ca in Delta. Montam corturile si eu cu Matei plecam la o plimbare catre rau (se cheama „McKinley Bar Trail”). Ploaia se opreste, dar e tot nor. Avem noroc ca locul unde ne-am pus noi cortul e destul de aproape de camping, si in camping este o camera amenajata pentru depozitarea mancarii.

Ne bagam in cort pe la ora 23:00. Inainte de culcare arunc o privire afara sa vad peisajul si am o mare surpriza. Este aproape senin si se vede McKinley la apus. Soarele inca bate. Iesim imediat din cort la o sedinta foto pe cinste. Nu dureaza o ora si ceata pune iar stapanire pe toata zona si nu se mai vede nimic.

McKinley vazut din Parcul National Denali, de langa Wonder Lake

Tantarii roiesc in jurul meu

19 iunie 2007

Traseu: Wonder Lake – Denali National Park Riley Creek Camping

Ma trezesc pe la 10:00. Matei este deja afara de vreo ora. Este soare si cerul in mare parte senin, dar McKinley nu se mai vede din cauza norilor care ii dau tarcoale. Strangem cortul si mergem sa mancam, apoi asteptam autobuzul de 13:10 care nu vine si luam un autobuz la ora 14:10. La intoarcere avem parte de vreme buna si astfel vedem peisajul.

Wonder Lake

Campingul amenajat de la Wonder Lake

Ramanem tot in campingul Riley Creek si mergem sa mancam o pizza. Fiind foarte infometati, luam cate una la 2 persoane, plus o salata. Nu putem manca tot, asa de mari sunt portiile.

20 iunie 2007

Traseu: Denali National Park – Fairbanks – Glenalen

Ne trezim la ora 8. Dupa ce strangem bagajul ne oprim la Subway la un sandvis imens. In Fairbanks ne oprim la centru de informare turistica, apoi plecam mai departe.

Cum mergeam noi spre Glenalen vedem un elan care iese din padure si traverseaza soseaua.

Ajungem in Glenalen la ora 20:00, prea tarziu ca sa mai prindem deschis la Visitor Center. Punem corturile in campingul „Dry Creek”, un camping unde nu e nimeni si banii se lasa intr-un plic la intrare. Nu sunt dusuri. Mergem la un magazin din micul oras Glenalen si luam carne de gratar. Nici aici nu scapam de tantari. E plin !

21 iunie 2007

Traseu: Glenalen – Valdez

La ora 9:00 ne infiintam la Visitor Center sa ne interesam de un zbor deasupra Parcului National Wrangell. Gasim ceva la ora 13:00, un zbor de o ora. Merg eu cu Matei. Imi aduc aminte de un articol mai vechi din National Geographic cu parcul Wrangell.

In mai putin de jumatate de ora in avion mie mi se face rau. Matei e ceva mai rezistent ca mine, dar pana la urma il apuca si pe el. Se vede foarte frumos din avion, dar abia astept sa aterizam. E prea cald si nu e aer. Fac foarte putine fotografii si incerc sa filmez.

Mergem in Glenalen la Caribou Cafe unde ii lasasem pe Fane si Thea si mancam ceva dupa care plecam mai departe spre Valdez.

Peisajul devine tot mai frumos. Trecem prin munti, prin Thompson Pass. Aici e un ghetar si un lac. E soare, dar bate vantul foarte puternic.

Ne apropiem de Thompson Pass

Ajungem in Valdez la ora 19:00 si mergem direct la Visitor Center sa ne interesam de excursie cu barca si caiacul. Gasim 2 firme care fac excursii. Noi ne alegem excursia la ghetarul Columbia

Stam la camping Bear Paw. Avem aici tot ce ne trebuie – dusuri, spalatorie.

22 iunie 2007

Traseu: Valdez – excursie cu barca si caiacul la Columbia Glacier

La 8:00 suntem la firma cu caiacul. Platim cei 199 $ cu ceva emotie si asteptam sa ne faca o scurta instructie. Apoi mergem in port si ne urcam in barca cu care urmeaza sa ajungem la ghetar. Ne da la fiecare 2 persoane cate un caiac la care ii regleaza comenzile corespunzator. Apoi urcam si caiacurile pe barca si plecam pe mare. Dupa 1:30 h ajungem la ghetarul Columbia. E plin de iceberg-uri. Mie mi se pare senzational. Ne plimbam cu caiacul printre gheturi. E nor dar ghidul ne spune ca daca era soare nu ar fi avut gheata culoarea albastru intens. Asa ca nu ne suparam.

Mergem undeva pe un mal sa mancam. E plin de pescarusi. Fane vrea sa mearga pe un deal ca sa filmeze mai bine dar ghidul nu il lasa ca sa nu deranjeze pescarusii.

Pe la ora 18:00 suntem inapoi in Valdez.

23 iunie 2007

Traseu: Valdez – Anchorage – Seward

Ne trezim la ora 8:00. Avem iar mult de condus. Drumul din Glenalen spre Anchorage e foarte frumos. Trecem iar prin munti.

In Anchorage mancam rapid un sandvis la un Subway si trecem pe la hostelul nostru sa lasam bagajele de care nu avem nevoie.

Din Anchorage soseaua urmareste la inceput faleza. Marea este la reflux. Apoi soseaua incepe sa urce printre munti. Din pacate vremea nu prea tine cu noi, este nor si ploua, deci nu vedem peisajele.

Rezervam pentru a doua zi o croaziera de 4 ore pe mare , prin Kenai Fjords National Park.

Seara inca ploua.

Sunt 4 tipuri de americani care se plimba: 1 cu autobuzul care remorcheaza un Jeep. cu Jeep-ul care remorcheaza o rulota imensa, Van-ul sau cu motocicleta

Drumul din Glenalen spre Anchorage

24 iunie 2007

Traseu: Seward – croaziera Kenai Fjords National Park

Vaporul pleaca la ora 8 din portul Seward. Din cauza apelor agitate iar mi se face putin rau. Este nor si ploua. Vedem lei de mare, balene si orcas. Ajungem la un ghetar si vedem cum pica in mare bucati de gheata. Nu e chiar ce speram eu sa vad, dar ma multumesc. La intoarcere vedem si mai multe pasari.

Portul din Seward

La 14:15 ajungem inapoi in port. Matei pleaca azi spre Anchorage si apoi spre New York si ramanem noi 3 in continuare.

Vizitam centrul de viata marina din Seward si ne rezervam bilete la un autobuz pentru a doua zi spre Anchorage. Eu cu Fane avem avionul marti seara (26 iunie) spre New York.

A plouat toata ziua.

25 iunie 2007

Traseu: Seward – Anchorage

Ne trezim la ora 7:45. In timpul noptii s-a oprit ploaia. Strangem corturile ude leoarca si mergem la autobuz. La ora 9:00 ne suim in autobuz. Vremea este mohorata dar macar nu mai ploua.

La ora 12:00 suntem in Anchorage la Hostel. Intindem corturile la soare la uscat. Inchiriem niste biciclete si plecam la plimbare. Dupa ce mai cheltuim niste bani la REI (magazinul de echipament montan) mergem sa mancam la Pizza Hut. Dupa masa eu ma duc la Hostel si ma apuc sa-mi fac bagajul in timp ce Fane cu Thea pleaca la plimbare cu bicicleta.

Pe la ora 23:45 termin bagajul si ma bag in pat la somn.

26 iunie 2007

Traseu: Anchorage – aeroport

Imi pusesem ceasul sa sune la 9:30 dar s-a trezit Fane la 7 si a inceput sa isi faca bagajul. Dimineata e frig afara, dar pe la ora 11 se face destul de cald. Ies la o mica plimbare cu bicicleta prin Anchorage.

Avionul nostru decoleaza in jur de ora 17. Cerul este senin si vedem Muntii McKinley, Hunter si Foraker.

This entry was posted in Alaska and tagged . Bookmark the permalink.