Biserica de piatra de la Lacul Tekapo si apoi spre nord

6-7 Octombrie
Lake Tekapo – Fairlie – Peel Forest – Rakaia – Christchurch – Waipara (300 km)

Ajungem in oraselul de pe malul lacului Tekapo dupa amiaza, pe o frumusete de lumina tocmai buna de facut ceva fotografii pe malul apei. Auzisem de o bisericuta de piatra pe malul lacului, asa ca mergem sa vedem despre ce e vorba.

View Larger Map

Dupa o mica sesiune foto aici, mergem la hostel YHA si ne cazam cu cortul in curte, pe malul lacului. Langa orasel este un deal pe care se afla un observator astronomic. Se fac si excursii la observator cu sesiune de studiat stelele prin telescop.

Citisem undeva ca de sus de pe deal se vede frumos, asa ca ne suim in masina si incercam sa ajungem acolo inainte de apusul soarelui. Dupa cativa kilometri apare un gard pe care scrie “Proprietate privata, sosea particulara”. Intram totusi si serpuim pe o sosea foarte ingusta (o singura banda). Nici nu ajungem bine sus, apuc sa fac o poza spre lac, cand apar 2 angajati ai observatorului care ne explica intr-un mod enervant de politicos ca nu avem ce cauta acolo si ca trebuie sa plecam urgent de acolo, inainte de a ajunge autocarul cu turisti. Este sosea cu o singura banda si chipurile nu putem pleca dupa ce soseste autocarul, pentru ca se inchide poarta si o sa ramanem blocati acolo. Vrajeli politicoase.

Ne intoarcem la hostel. Opresc masina pe marginea soselei si in timp ce stateam in masina si butonam ceva la mobil opreste un tip langa noi sa ne intrebe daca avem vreo problema cu masina.

Mancam ceva la bucatarie dupa care ne relaxam in living, la caldura unui semineu. Fac cateva poze in curtea din spate, unde este si cortul nostru, apoi ne bagam in sacii de dormit.

Dupa vreo 10 minute de stat in cort, eu ma tot gandeam la cum ar iesi niste poze de pe trepied la bisericuta de piatra. Noroc cu Klara care zice la un moment dat sa mergem acolo; trec peste lene si ne suim in masina si bineinteles ca nu mi-a parut rau.

A doua zi dureaza cam 3 ore sa ne mobilizam si sa plecam. Directia este Christchurch. Luam si un neamt cu noi, plecat in lume de 1 an. Prima oprire este la bisericuta de piatra, sa vedem interiorul. Prindem si o sesiune foto de nunta.

Mergem spre Geraldine.

In centrul orasului Geraldine este un muzeu cu masini de epoca.

O mica abatere din drum ne duce la “Peel Forest”

Il lasam pe neamt in Christchurch la hostelul unde am stat si noi la inceput, apoi continuam drumul spre nord si ne oprim in Waipara. Cand intram in curte avem o surpriza placuta. Camerele de dormit sunt amenajate in niste vagoane de tren. Hostelul este foarte aproape de gara orasului. Bun mod de a folosi vagoanele vechi.

Bucataria este chiar in gara :-).

Este printre putinele cazari unde avem un aparat de incalzire fara timer la 30 minute, asa ca il lasam sa mearga toata noaptea.

Dupa inca o incercare fara succes de a pune niste poze pe net plecam mai departe spre nord.

This entry was posted in Noua Zeelanda and tagged , , , . Bookmark the permalink.