03. Crimeea (Koktebel, Kara-Dag, Arabat Spit)

Sambata, 2 iunie 2012

Traseu: Sevastopol – Koktebel (280 km)

Misu pleaca azi spre casa, asa ca ne trezeste din somn inainte de 8. Eu cu Gabi mai avem o saptamana de vacanta. Pe la 11:30 plecam si noi din Sevastopol. Nu avem clar in cap unde ne oprim in seara asta. Ne uitam noi pe harta si vedem un drum ocolitor intre Yalta si Alushta; ne hotaram sa-l incercam.

Drumul dintre Sevastopol si Yalta este foarte frumos. Facem o pauza pe marginea drumului pentru foto.

Avand destul timp la dispozitie zicem sa vizitam si castelul Massandra (fosta resedinta a tarului). Pentru asta trebuie sa intram in Yalta. Este foarte aglomerat, la un moment dat drumul este blocat de masini si autobuze si renuntam.

Plecam sa cautam drumul ocolitor catre Alushta. Il nimerim, trecem de Sovietske si dupa cativa km dam de o poarta. Aflam aici ca drumul respectiv merge prin rezervatie si ca nu putem intra cu motocicletele. Se poate numai cu masina. Ciudata treaba, ne ofticam un pic si plecam mai departe.

Lui Gabi i s-a ars becul de faza scurta. Oprim in fiecare benzinarie din drum sa cautam, dar nu gasim. Se pare ca aici nu se gasesc becuri in benzinarii. Trebuie sa cautam un magazin auto.

Ne prinde ora 5 pana gasim un restaurant unde sa mancam de pranz. Drumul trece printr-o mica statiune pe malul marii si aici sunt cateva terase.

Inainte de a ajunge in Koktebel trecem prin Kurortne. Ne gandim ca poate ne cazam aici. Dar nu e mare lucru. E un complex chiar pe malul marii unde e scump. Plecam mai departe.

Ajungem in Koktebel tarziu, pe intuneric, si nu gasim gazde (le vedem d-abia a doua zi). Cautam cel mai ieftin hotel (care totusi e cam scump) si ne cazam. Motocicletele le punem in curtea hotelului si apoi iesim la plimbare.

Plaja e ingradita. Paralel cu plaja este strada de promenada cu baruri si terase. Se poate ajunge si pe plaja pentru ca sunt multe porti deschise. Ne luam si noi o bere de la chiosc si ne plimbam pe acolo. E un restaurant unde canta cineva, pe intuneric, si nu e nimeni la masa. Sunt si alte restaurante pline. Muzica e data foarte tare.

Duminica, 3 iunie 2012

Dupa masa de dimineata la hotel mergem la plaja sa cautam excursie in rezervatia Kara-Dag. Sunt mai multe chioscuri care vand bilete pentru excursii. Rezervatia se poate vizita pe jos, cu barca, sau combinat. Noi alegem varianta in care mergem cu barca pana in Kurortne si de acolo ne intoarcem pe jos intr-o plimbare de 4 ore prin rezervatie inapoi in Koktebel.

Barca noastra pleaca la ora 14:00. Pana atunci mergem sa mancam. La ora 14:00 aflam ca de fapt nu pleaca nici o barca in excursia asta din cauza ca nu s-au inscris destui clienti. Ne zic ca excursia s-ar tine a doua zi la ora 14, dar nimic nu e sigur. Ramane sa facem numai excursia cu barca, la ora 15:00.

Nefiind inca sezon nu e multa lume la plaja.

La ora 15 ne prezentam la ponton. Excursia dureaza cam 45 de minute.

Rezervatia Kara-Dag

Pe barca intram in vorba cu o fata din Moscova. E intr-o mica vacanta in Crimeea. Sunt multi rusi care vin aici in vacanta. Seara iesim la o plimbare la marginea statiunii.

Statiunea Koktebel

Dupa ce apune soarele mergem sa ne plimbam prin statiune. Luam niste vin varsat si apoi mergem la o terasa sa mancam. Noroc cu Jenia care vorbeste acolo si ne lasa sa bem vinul nostru la masa.

Luni, 4 iunie 2012

Traseu: Koktebel – Feodosia – Vladyslavivka – Kamianske – fasia de nisip Arabat / Arabatska strilka (110 km)

Ca de obicei ma trezesc pe la 8. Pe Gabi il las sa doarma si ma duc sa iau niste visine si cirese. Pe la 9:30 il trezesc (ce-i prea mult strica).

Plecam pe la 12 din Koktebel. Gasim bec intr-un magazin auto vis-a-vis de o benzinarie. Ajungem in satul Kamianske, sat care e la inceputul fasiei de nisip. Luam niste apa si bere si dam mai departe.

Fasia Arabat (ucraineana: Arabatska strilka, rusa: Arabatskaya strelka) este o fasie de nisip care desparte marea Azov de o serie de lagune de sare. Are 112 km lungime si intre 270 m si 8 km latime.

Dupa vreo 10 km de mers gasim un mic complex turistic pe malul plajei, unde mancam de pranz. Nefiind sezon nu are nimic de mancare pregatit pentru turisti, dar femeia de acolo ne pregateste ceva rapid. Au si cazare (baza Hatynka). Mai sunt cateva cazari spre nordul fasiei.

Dupa masa mai parcurgem vreo 30 km inainte de a pune cortul. Drumul este din pamant cu nisip valurit. Este genul de drum unde daca mergi cu o viteza mai mica de 40 km/h ai senzatia ca stai pe un picamer. Cel mai bine este sa mergi cu 70-80.

Pe la 5 jumate ne oprim sa punem corturile. Este pustiu in jur. Pana aici am intalnit numai cativa biciclisti care mergeau in sens invers. Unii chiar ne-au intrebat daca mai e mult.

O data cu lasarea serii se lasa si tantarimea peste noi. Cerul e plin de stele. Luna tocmai a rasarit, dar nu se vede din cauza unor nori care stau la orizont.

Marti, 5 iunie 2012

Traseu: Arabat – Heninchesk – camping (90 km)

Ma trezesc pe la 4:30, cu juma de ora inainte de rasaritul soarelui. Vorbeam cu Gabi de aseara ca ar fi tare sa facem niste poze la rasarit dar am zis ca mi-e lene sa pun ceasul sa sune. Daca tot m-am trezit am iesit din cort sa vad cum arata.

Incerc eu sa adorm la loc dar nu reusesc, asa ca prind si rasaritul.

Dimineata pe la 8 si ceva cand iesim din cort e nor si bate vantul. Tocmai bine, ca in ziua anterioara a fost cam cald. Avem o conserva de peste pentru micul dejun.

Dupa aproximativ 30 km de mers pe drum de pamant ajungem intr-un sat de unde incepe asfaltul. Mergem mai departe si inainte de Heninchesk vedem 2 chopperisti cu nevestele in spate care mergeau agale spre oras. Noi eram in echipamentul moto complet si transpiram acolo iar ei erau la maneca scurta si fara casti. Ne luam dupa ei, cand vad ca sunt urmariti opresc. Nu stiu o boaba engleza, dar ne intelegem cu ei. Noi mergem sa mancam la o terasa si ei isi fac de lucru pe acolo pana terminam, dupa care ne duc in campingul unde stau si ei cu cortul.

Inca e un pic nor si mai bate vantul, deci e ok. Montam corturile si mergem apoi pana la magazinul local sa luam d-ale gurii. Mergem apoi pe plaja. Rusii fac baie. Noi nu consideram apa indeajuns de calda pentru baie. Un cuplu e din Moscova si altul din Ucraina. Bem pentru prietenia dintre popoare.

Mai tarziu merg iar cu Gabi la magazin sa luam niste conserve. Cand ne intoarcem la cort ne vad baietii si ne cheama la masa. Eu ii arat conserva si el zice sa las conserva si sa venim acolo sa mancam ceva ca lumea. Ne spune baiatul sa aducem farfurie si lingura. Noi nu avem. Au ei 2 farfurii in plus. Mancam 6 oameni cu 4 linguri 🙂 Supa cu peste. Eu am si corcoduse la desert.

Dupa masa mergem iar la magazin. Sunt mai multe magazine, dar nu sunt toate deschise. Ce bine ca nu e sezon ca e destul de liber.

Luam niste beri de la magazin si niste peste uscat si mergem inapoi pe plaja sa consolidam prietenia romano-ucraineano-sovietica 🙂

Seara pe la 11 consideram ca relatiile noastre sunt suficient de bune si mergem la culcare.

This entry was posted in Crimeea, motocicleta and tagged . Bookmark the permalink.