06. Kosh Agash

Ziua 15, Duminica, 28 Iulie 2014

Eu cu Gigi ne trezim destul de devreme. Cum ceilalti inca dorm iesim la o mica plimbare prin oras sa facem niste poze.

La intoarcerea la pensiune intru in vorba cu rusii care vorbesc engleza (doua cupluri din Novosibirsk care au ajutat si la negocierea pretului pentru recuperarea mea din Tuva). Foarte amabili baietii; unul dintre ei care vorbeste mai bine engleza da telefon la Novosibirsk sa intrebe de ambreiaj pentru KTM. Culmea, desi e duminica raspunde cineva la telefon, lucru ce imi creste moralul. Aflu ca nu au pe stoc si dureaza cam 3 saptamani sa-l aduca. Instant imi scade moralul la loc. Daca mi-l trimite cineva din Romania, pe langa timpul pe care-l face pe drum, dureaza cam 2 saptamani sa-l scot din vama. Asa ca imi iau gandul de la a merge in Mongolia pe motoreta mea.

Nici nu ma gandesc sa renunt si imi vine o idee. Citisem pe advrider.com despre niste baieti care au cumparat motociclete chinezesti in Ulan Bator, s-au plimbat trei saptamani si apoi le-au vandut la jumate de pret. Hotararea pentru Mongolia fiind luata ramane sa rezolv cumva cu excursia la platoul Ukok. Vorbesc cu gazda si ii zic ca as vrea sa inchiriez o motocicleta cu care sa merg in platou. Imi spune ca imi da un raspuns diseara.

Dupa amiaza mergem la biroul de granita din Kosh Agash sa ne luam permisele pentru Ukok (platoul Ukok este zona de granita cu China, Kazakshtan si Mongolia). Mergem degeaba aici, ei nu lucreaza cu turisti de alte nationalitati; ne spun ca e nevoie sa ajungem in Ak Tash a doua zi, pentru ca acum e inchis, fiind duminica.

Seara la pensiune aflu ca nu au gasit motocicleta de inchiriat pentru excursia in Ukok. Initial sunt un pic suparat, dar a doua zi urmeaza sa aflu ca a fost mai bine asa. Cu un Ij nu cred ca puteam urca in pasul Toply Cluch. Bogdan spune ca ma ia el pasager… alta greseala de care aveam sa aflu curand, pentru ca e cosmar sa mergi pasager pe offroad.

Taica Lenin vegheaza

Kosh Agash

Dupa ce ne intoarcem la pensiune, Gigi il ia pe baiatul proprietarului la o sesiune foto.

Proprietarii sunt kazahi

In fata la pensiunea Zarea (Zarea Gostinitsa)

Zarea Gostinitsa, Kosh Agash

Kosh Agash

La un Cafe de langa noi

This entry was posted in motocicleta, Siberia and tagged . Bookmark the permalink.